14 lutego 2016

Serca z ciasta francuskiego z serkiem mascarpone i malinami


To bardzo prosty i efektowny deser a jego wykonanie nie zajmie więcej niż 30 minut!
Stworzyłam go zmyślą o Walentynkach. Można dać go jako upominek lub zjeść wspólnie z drugą osobą.
Zachwyca swoim wyglądem,prostotą wykonania i smakiem. W końcu nie od dziś wiadomo,że maliny,mascarpone i ciasto francuskie to połączenie więcej niż idealne!

Składniki na 8-10 ciastek
  • 275 g gotowego ciasta francuskiego
  • 250 g serka mascarpone
  • 100 ml zimnej śmietanki kremówki 36%
  • 1-2 łyżki cukru pudru z prawdziwą wanilią
  • 200 g świeżych malin
Lukier:
  • 2 czubate łyżki cukru pudru
  • gorące mleko
  • różowy barwnik
Przygotowanie:
1.Ciasto francuskie lekko rozwałkować. 
2. Piekarnik nagrzać do 200 stopni C a blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia.
3. Wykrawać z ciasta serca,lepiej by były one większe bo potem będzie łatwiej je ozdobić.
4. Kłaść na blaszce i piec około 10-15 minut*
5. Upieczone wyjąć i ostudzić na kratce.
6. Kremówkę razem z mascarpone ubić na sztywno,pod koniec dodać cukier puder.
7. Przełożyć do rękawa cukierniczego z okrągłą tylką (moja to numer 12 i zdecydowanie mogłaby być większa).
8. Jedno z serc,które będzie wierzchem ciastka polukrować mieszają ze sobą wszystkie składniki lukru.
9. Na spodnią część wyciskać porcję kremu i obok układać malinę i tak postępować z każdym ciastkiem. Do środka wycisnęłam pozostałą część kremu. 
10. Nakryć polukrowaną górą i gotowe!

Smacznego :)

*Nie chciałam by ciasteczka za bardzo urosły dlatego piekłam je z obciążeniem. W tym celu na kryłam ciastka papierem do pieczenia i położyłam na nie pustą blaszkę do pieczenia. Zdjęłam je na ostatnie 5 minut pieczenia,tak by ciastka lekko się zrumieniły. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF