29 marca 2015

Keks


Keks choć jest bardzo świątecznym ciastem w naszym kraju jakoś nigdy mnie do siebie nie przekonał. Wydawał mi się suchym i twardym plackiem.
Zmuszona wykorzystaniem zalegających w szafce bakalii postanowiłam go zrobić. I muszę Wam powiedzieć NA SZCZĘŚCIE!!
Ciasto jest wspaniałe. Wilgotne,mięciutkie,maślane i bardzo rumowe.
 Człowiek jednak uczy się przez całe życie i cieszę się,że zmuszona mieszanką zrobiłam keks. Od dziś jest ze mną na zawsze.
Wam też polecam,szczególnie,że Wielkanoc tuż,tuż :)

Składniki na keksówkę długości 28 cm:
Źródło "Moje Wypieki"
  • 300 g mąki pszennej
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 15 g proszku do pieczenia
  • 400 g mieszanki do keksu
  • 210 g masła
  • 4 jajka
  • 150 ml ciemnego rumu
Wszystkie składniki musza być w temperaturze pokojowej

Przygotowanie:
1. Z przygotowanej mieszanki wyjąć rodzynki i zalać je rumem. Najlepiej na wieczór przed pieczeniem.
2. Mąkę oraz proszek do pieczenia przesiać. 
3. W drugiej misce masło utrzeć razem z cukrem na jasną i puszystą masę.
4. Dodawać kolejno jajka po każdym ucierając do połączenia się składników.
5. Dodać mąkę oraz proszek do pieczenia i wymieszać. 
6. Wmieszać bakalie oraz pozostały z moczenia rum.
7. Piekarnik nagrzać do 160 stopni C.
8. Keks przełożyć do keksówki wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą.
9. Piec przez 20 minut następnie zwiększyć temperaturę do 175 stopni C i dopiekać przez 35-40 minut lub dłużej (u mnie było jakieś 50 minut) do suchego patyczka. Gdyby wierzch za bardzo się przypiekł,nakryć go folią aluminiową i dalej dopiekać.
10. Wystudzony posypać cukrem pudrem.

Smacznego ;)





1 komentarz:

  1. Ja lubię keksy, takie po brzegi wypchane bakaliami... Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF