1 listopada 2014

Babeczki Rocher z kremem na bazie Nutelli


Chciałam je już zrobić od bardzo dawna, głównie ze względu na to,że pięknie wyglądają.
Słoik Nutelli czekał już w szafce,więc gdy zostałam zaproszona na spotkanie z przyjaciółmi wiedziałam czym osłodzę im życie.
Nie będę Was oszukiwać,że nie są słodkie bo byłoby to największe kłamstwo. Jest to jeden z tych rodzajów wypieków,który musi być pioruńsko słodki bo inaczej nie będzie sobą,więc jeśli akurat danego dnia nie macie ochoty na milion kalorii możecie zjeść tylko połowę babeczki a resztę zostawić na kolejny dzień albo obdarować nimi swoich najbliższych-będą zachwyceni!

Składniki na 12 babeczek:
Pomysł zaczerpnęłam z "Moich Wypieków"
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki zmielonych orzechów laskowych
  • 1/3 szklanki kakao
  • 160 g cukru do wypieków
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 duże jajka
  • 100 g roztopionego masła
  • 200 ml kefiru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Przygotowanie:
1. Piekarnik nagrzać do 180 stopni C.
2. Mąkę,proszek do pieczenia,zmielone orzechy oraz kakao przesiać,wymieszać i odstawić.
3. Jajka ubić razem z cukrem na puszystą i jasną masę. Pod koniec dodać ekstrakt waniliowy i ponownie zmiksować.
4. Do masy jajecznej dodać kefir oraz masło i wymieszać.
5. Do mokrych składników dodać suche i  niezgrabnie wymieszać,ale tak by nie było widać surowej mąki.
6. Ciasto przełożyć do papilotek i piec 20-25 minut do tzw.suchego patyczka

Krem:
  • 300-400 g Nutelli w temperaturze pokojowej
  • 125 g schłodzonego serka Philadelphia 
  • 150 g schłodzonego serka mascarpone
Dodatkowo:
  • Odłożona część Nutelli do nadziania babeczek
  • 12 pralinek Ferrero Rocher do dekoracji
Przygotowanie:
1. Wystudzone babeczki nadziać Nutellą.
2. W misce zmiksować oba serki i dodać do nich pozostałą część Nutelli. Zmiksować tylko do połączenia się składników.
3. Przełożyć do rękawa cukierniczego i za pomocą dowolnej końcówki wykładać go na wierzch babeczek.
4. Na wierzch każdej położyć po jednej Rocherce.

Smacznego :)









2 komentarze:

  1. Czy mogłaby mi Pani powiedzieć jakiego rozmiaru papilotki zostały użyte? Mam wrażenie,że moje są za niskie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Używałam standardowych papilotek z Wiltona. Ich średnica to 5 cm ale nie wiem ile mają wysokości :)

    OdpowiedzUsuń

Wydrukuj

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF