30 maja 2016

Najprostsze ciasto jogurtowe z truskawkami


Nareszcie nadszedł ten czas, że na straganach pojawiły się truskawki. Są to jedne z moich ulubionych owoców, których potrafię zjeść tak dużo, że potem tylko na tym cierpi mój brzuch.
Ceny wciąż idą w dół,więc z pocieszeniem wzięłam 1,5 kg i zaczęłam się zastanawiać co ja z tym zrobię. I siedząc przed komputerem i dumając, stwierdziłam, że mam ochotę na szybkie ciasto własnie z tymi owocami.
Mając w lodówce tylko kilka produktów wymyśliłam bardzo proste ciasto jogurtowe udekorowane truskawkami.
Składniki wystarczy chwilę zmiksować, dodać truskawki a po upieczeniu posypać cukrem pudrem. Cóż, ciasto w 5 minut gotowe!

Składniki na formę o średnicy 21 cm:
  • 250 g mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 16 g cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 100 ml oleju np. rzepakowego
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • otarta skórka z 1/2 cytryny
Dodatkowo:
  • około 20 truskawek
  • cukier puder do posypania

Przygotowanie:
1. Piekarnik nagrzać do 180 stopni C a formę wyłożyć papierem do pieczenia (boki oraz spód)
3. Jajka ubić razem z cukrami do podwojenia objętości.
4. Dodać jogurt oraz olej i szybko zmiksować.
5. W dwóch turach dodać przesianą mąkę i całość wymieszać łopatką.
6. Na koniec dodać skórkę z cytryny a ciasto przelać do formy.
7. Truskawki umyć, wyjąć szypułki i przeciąć na pół. Środkiem do góry układać na wierzchu ciasta.
8. Piec około 45 minut do tzw.suchego patyczka.
9. Ostudzić na kratce.
10. Posypać cukrem pudrem

Smacznego ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF