21 grudnia 2014

Piernikowe choineczki


Kolejna słodka propozycja na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia. Będą cudowną ozdobą naszego stołu,ale także możecie je ładnie zapakować i podarować bliskim.
Samo wykonanie choinek nie jest trudne,ale zdecydowanie polecam jednego dnia upiec wszystkie ich części a drugiego na spokojnie dekorować. W moim wypadku użyłam zdecydowanie mniej lukru bo łatwiej było mi je ustawiać. Nie mniej możecie go dać znacznie więcej,wtedy też efekt spowoduje większe "łał", a w połączeniu z różnymi perełkami i posypkami będą to mocno "wypasione" choinki. Wszystko zależy od Waszej kreatywności.

Składniki na 10 choineczek:
Źródło "Moje Wypieki"
  • 115 g masła w temperaturze pokojowej
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • 1/2 szklanki płynnego miodu
  • 1 duże jajko
  • 2,5 szklanki mąki (odejmując 1-2 łyżki i w to miejsce dając kakao)
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1-1,5 łyżki przyprawy korzennej
  • szczypta soli
Lukier królewski *:
  • 1,5 łyżki białek w proszku
  • 225 g cukru pudru
  • 45 ml ciepłej wody
  • ew.barwnik spożywczy w żelu
Przygotowanie:
1. Do jednej miski przesiać mąkę,kakao,dodać sól oraz sodę. Wymieszać.
2. W drugiej utrzeć masło z cukrem na bardzo puszystą i jasną masę. Następnie wlewać miód i zmiksować. 
3. Na koniec dodać jajko i dokładnie zmiksować.
4. Do masy dodać suche składniki i je zmiksować lub też wyrobić za pomocą łyżki czy widelca. Ważne by całość się połączyła a otrzymane ciasto było gładkie.
5. Uformować kulę,lekko spłaszczyć i zawinąć w folię. Wstawić do lodówki na minimum 4 godziny a najlepiej na całą noc. W dniu pieczenia nastawić piekarnik na 200 stopni C.
6. Następnego dnia odrywać kawałki ciasta i wałkować na podsypanym mąką blacie. Starać się zachować grubość około 3-4 mm.
7. Wykrawać kwiatki lub gwiazdki różnej wielkości by po połączeniu utworzyły choinkę. Ja wykorzystałam foremki z firmy Wilton.
8. Układać gotowe pierniczki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 8 minut,ale mniejsze około 4-5 minut nie doprowadzając by się zbyt przypiekły.
9. Odkładać na kratkę do wystudzenia.

Lukier:
1. Białka w proszku wymieszać razem z cukrem pudrem. Dolać wody i zmiksować na gładką masę. W tym momencie dodać barwnik i ponownie zmiksować.

Podanie:
1. Największy kwiatek ułożyć na płaskiej powierzchni,Kolejny posmarować od spodu lukrem np.wyciśniętym z worka cukierniczego i układać na wierzchu,lekko dociskając. Postępować tak z każdym kolejnym. Najmniejsze kwiatki lekko posmarować lukrem przy krawędzi i umocować na wierzchu choinek. Odstawić do zastygnięcia lukru.

* Lukier królewski to niezastąpiony element przy różnych dekoracjach. Bardzo szybko zastyga dzięki czemu nie ma obawy,że coś skapnie i się rozpłynie. Ja obawiam się stosowania surowych białek dlatego znalazłam ich odpowiednik w proszku. Z powodzeniem możecie go stosować do dekorowania pierniczków lub wykonania innych dekoracji an wypiekach.

Na zdjęciach również załapał się mój domek z piernika. Korpus kupiłam w Ikei a resztę wykonałam sama. Niestety przy jego robieniu jakoś nie przyświecała mi wena dekoratorska,więc wygląda trochę dziecinnie,ale pociesza mnie fakt,że to pierwszy do tej pory domek jaki zagościł u mnie w domu.


Smacznego :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF