8 czerwca 2014

Lemon curd-krem cytrynowy



Do zrobienia tego kremu zbierałam się dość długo. Gdy w końcu przyszła okazja by zrobić z nim babeczki postanowiłam poszukać przepisu na ten najlepszy. Nie musiałam długo szukać-blog mojej ulubionej Doroty-Moje Wypieki szybko przyszedł z pomocą. Jak sama Dorota napisała jest to wersja"light" bo zawiera tylko łyżeczkę oliwy a nie pół kostki masła. Chociaż w przyszłości chyba pokuszę się o zrobienie tej drugiej wersji by samemu się przekonać jakie są różnice w smaku.

Krem pasuje do wszystkiego. Można z nim zrobić lody,ciasta,torty czy właśnie babeczki tak jak ja.
W smaku na początku wydaje się być bardzo słodki,ale po chwili czuć już wyraźnie nutę cytrynową i lekko kwaskowy smak.

Składniki:
Przepis pochodzi z blogu "Moje Wypieki"
  • Sok wyciśnięty z 3 cytryn plus otarta z nich skórka
  • 2 żółtka
  • 2 jajka
  • 200 g cukru
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka oliwy
Przygotowanie:
1. Wszystkie składniki oprócz oliwy umieścić w rondelku i ciągle mieszając, zagotować.
2. Gotować tak przez 2 minuty.
3. Jeśli okaże się,że są grudki przetrzeć krem przez sitku lub zmiksować blenderem.
4. Na koniec dodać oliwę i znów wszystko gotować przez 2 minuty.
5. Tak otrzymany krem przełożyć do słoika i przechowywać w lodówce maksymalnie do 7 dni.

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF